Blog

Vyhledávání



Kategorie blogu


Blog archiv


Jak si nechat poškodit lak

Posted by: matej_veprek | Posted on: Leden 27th, 2012 | 12 Comments

K tomuto příspěvku mne vyprovokoval přístup některých službařů. A tak teda Vám rovnou řeknu to, co jsem nechtěl vytahovat a doufal, že se v těch MISTRECH oboru pohne svědomí. Co by jste řekli, nepohlo, tak jsem sestrojil dokonalý návod: jak si nechat poškodit lak od samozvaných profesionálů a ještě za to zaplatit, nelépe bez jakékoliv záruky.

Krok první. Vyhledejte profesionály v oboru, kteří rozhodně ví co dělají, co nepotřebují žádné rady, protože sami dělají svou práci nejlépe již dlouhá léta.

Proto je Vaše vina, že máte auto již po umytí ozdobené třeba například takovýmto ozdobným prvkem na laku, protože jste naprosto jistě s tímto již přijeli, proto je naprosto normální, že se i na novém laku takové věci z ničeho nic objeví

Po několika mytích a také velmi povedeném pastování, může Váš lak vypadat i takto

velmi pěkné, že ano?

Královskou třídou je ovšem strojní leštění, v této disciplíně si věří spousta těchto lidí nejvíce, dokonce i firmy s velmi dobrým a známým jménem umí lak velmi vzhledně upravit, vždyť ono stačí koupit leštičku, pár kotoučů a nějaký pasty a ono to jde podle těch nemožných instruktážních videí samo

Vypadá to efektně a velmi dobře, že? Když pominu velmi chatrné osvětlení, které by teprve ukázalo co se s lakem stalo, tak chaotické lítání po laku neplodí nic hezkého

Po pár měsících totiž vypadá lak takto, i přes to, že tomu pán na videu věnoval opravdu hodně píle.

To už tak hezké není, že? A ještě si k tomu připočtěte úběr laku, hodně profesionální přístup člověka, který Vám takto auto zušlechtil stylem pokus omyl a můžete se na svém voze dočkat i takovýchto překvapení

nebo i takovéto zvěrstva najdete

Ano, vidíte dobře, toto je opravdu propálený a probroušený lak.

a za pár dalších měsíců, především přes léto, kdy jsou teploty trošku vyšší lze pozorovat i takovéto jevy na laku.

Samozřejmě na reklamace není brán moc zřetel, u velmi loajálních lidí Vám vůz znovu přejedou a za pár měsíců se kolečko opakuje a nebo Vám dokonce budou tvrdit, že jste tam ještě nikdy nebyli a budou se Vás ptát, kdo Vám takto auto upravil.

Pořád si myslíte, že je jedno kam vůz dáváte udržovat a komu platíte za služby?

Když pominu estetickou stránku věci, tak chatrným vzhledem klesá také hodnota a prestiž vozu.

Především pak na někoho koukám, když mi tvrdí, že mé služby jsou předražené, co už málokdo zjistí je to, že aby Vám službu někdo udělal ve srovnatelné kvalitě, tak se dostane na stejné, né li podstatně vyšší ceny. Úsměvné jsou inzeráty na leštění laku za 1000.- či 2500.- za velmi profesionální leštění.

Fenoménem poslední doby je také uvádění počtu past, které se na Váš vůz použijí, zatím jsem se dočetl počtu až 5ti past.

Úplně nejvíc mne mrazí při pohledu na krásný vůz, co s ním dotyční provádí na mytí za 100.- nebo na ultra výhodné akci ručního mytí za 250.-

Ono možná kdyby majitelé věděli, jaký důsledek bude mít každý ošizený krok co si nechali na voze provést, tak by si asi takové služby odpustili.

 

Fotky i video jsou staženy z internetu(youtube.com, google.com)

 

 

  1. Tomas - Odpovědět
    19.2.2012

    Ahoj Matej, zas ta trocha otravujem. Ale mas skvele clanky a vynikajuce rady. S ktorych sa clovek vela nauci. ale moja otazka je ktej prvej fotke.
    http://www.matejveprek.cz/wp-content/uploads/scratchguard_01.jpg

    Mam zakaznika ktory mal lestene auto v nejakom servise a taketo hologramy sa mu po case ukazali. Moja otazka je, s coho to vznikne. Viem ze niektory majstri to dokazu urobit buffovanim ale myslim ze bude natom aj nieco ine. Dakujem

  2. autodetail.sk - Odpovědět
    19.2.2012

    velmi pekny prispevok

    bohuzial na Slovensku mame podobnych profesionalov tiez hodne….

    Vela zdaru!

    • matej_veprek - Odpovědět
      19.2.2012

      Děkuji,

      snažím se o formu osvěty, ať už v rámci veřejných školení, tak i na všech mě dostupných sdělovacích prostředcích, protože jsem zjistil od klientů, že si nechali takto „vylepšit“ auto, protože si mysleli že to je to nejlepší a nevěděli o jiných možnostech leštění a dokonce prý i chtěli zaplatit více aby to bylo kvalitnější. Bohužel výsledky těchto odborníků na slovo vzatých jsou takové jaké jsou.

  3. Filip - Odpovědět
    18.2.2013

    máš opravdu povedené stránky a určitě jsou tvé služby naprosto profesionální. to nezpochybňuji. bohužel to jak lidé myjí svá auta je odraz celkové společnosti. pokud se podívám na tvé práce, které máš ve fotogalerii, tak jsou zde převážně auta, která svou pořizovací cenou přesahují hranici i několika milionů korun. lidé v dnešní době nemají na to aby si jednou za čtvrt roku nechali kompletně přeleštit auto za 15 táců. lidi mají větší starosti než mít nablískanou káru. a ti lidi, s těmi auty co k tobě jezdí mají auto buď jako leštěnku pro výstavy, kde jim za výhru v soutěži někdo i něco zaplatí nebo mají peněz tolik že je nějakých 15-25 tisíc jednou za čas prostě nezabije.
    toď můj názor. Mít peněz na rozdávání tak neváhám a taky si k tobě se svým autem zajdu, ale protože nemám milionové příjmy tak prostě řeším levnější varianty.

    • matej_veprek - Odpovědět
      20.2.2013

      V úvodu Ti děkuji za uznání naší práce, pokaždé nás to potěší.

      Ale s těmi argumenty nejsi na správné adrese a mýlíš se…

      Nepatříme a nechceme patřit mezi poskytovatele služeb, které se musí každého čtvrt roku předělávat za částky, které uvádíš správně. Proto jsme šli cestou, která vyhovuje našim klientům, přesně ty služby, které zmiňuješ jim nevyhovují. Co se třeba Tebou zmíněných úprav laku týče, strojní leštění, které trvá 5h nemůže dosáhnout vzhledu toho co dělám 25h, ošetření laku od nás má dokonce jako jediné v ČR záruku na výdrž 2roky a opravdu po tuto dobu funguje. Nenecháváme si platit za prestiž ale pouze za odvedenou práci a dražší materiál. Ale pokud nejezdí vůz na kartáčové myčky a žádným jiným způsobem nedochází k drastickému poškozování laku, tak je to investice na dva roky, né tři měsíce.

      Drahé vozy v referencích máme a je to jen špička ledovce, ale jsou tam také vozy nižších tříd, kterých děláme dost. Častým důvodem u dražších vozidel při volbě našich služeb je právě Tebou zmíněné chování a vyhazování peněz. Majetnější lidé počítají peníze stejně jako Ti co tolik prostředků nemají a rozhodně mají také svůj rozum aby si snadno spočítali na kolik je vůz ročně vyjde aby byl stále hezký. A asi je rozdíl vyhodit každé tři měsíce 20tis nebo je investovat do vozu na dva roky. Pravdou je, že někteří klienti si naši službu rádi každý rok zaplatí, ale je to jejich vůle, nikoliv nutnost protože výdrž je dva roky.

      Neděláme mezi klienty rozdíly, máme daný ceník a také neděláme z klientů blbce, nepodsouváme jim předraženou službu jen proto, že na to evidentně mají. Přijde nám to nemorální a nechceme aby se tak zacházelo i s námi.

  4. matus - Odpovědět
    4.4.2014

    zdravim. nejde mi do hlavy ako mozu vyniknut taketo hologramy http://www.matejveprek.cz/wp-content/uploads/Horrendous006.jpg po nejakej dobe ked lak bol lesteny. ked je lesteny tak to odstranuje hentake skrabance. podla mna je ten obrazok zavadzajuci a skor by som povedal ze to je nasledok zlej udrzby vozidla (umyvanie bwz WAPky a nasledne pouzitie spongie, jelenice a pod)

    • matej_veprek - Odpovědět
      4.4.2014

      Dobrý den,
      Bohužel tato fotka je důsledkem špatně odvedené práce při leštění laku. Takovéto poškození vznikne při nesprávném použití leštícího kotouče respektive techniky leštění. Leštící pasty pak tyto následky zakryjí a po několika umytích se objeví tyto stopy.

      Pokud by se jednalo o Vámi zmiňované zdroje poškození, neměly by obrazce v laku tak pravidelný charakter. Jednalo by se o velké kruhy a rovné tahy. Na obrázku jsou tahy kratší, pravidelné a odpovídají rádiusu kotouče.

  5. matus - Odpovědět
    4.4.2014

    Ak to dobre chapem tak v prilozenom videu od 3M firmy je zla tecnika lestenia pri ktorej mozu vzniknut spominane hologramy a spravna technika a dovolim si tvrdit jedina spravna technika technika lestenia velkej v kvazi rovnej\suvyslej plochy ako je kapota a strecha vozidla je technika lestenia v riadkoch\stlpcoch v rozmedzi maximalne 40cm?!

    • matej_veprek - Odpovědět
      4.4.2014

      Máte pravdu, v zásadě velikost leštěné plochy závisí na tom, jakou teplotu a „mazatelnost“ pasty dokážete na povrchu laku udržet. To závisí sice na spoustě faktorů(pasta, kotouč, tlak na kotouč..) ale nejzásadnějším faktorem je materiál laku a podklad pod lakem a jeho vodivost tepla. Kovové díly dobře vedou teplo a vhodnou technikou leštění resp. zahříváním povrchu lze leštit i větší kus dílu. U hliníku nebo plastu, kde vodivost tepla není dobrá je limitní rozměr aktuálně leštěné plochy Max 40x40cm.

      Každá pasta má pracovní teplotu a tu je dobré dodržovat a udržovat po dobu leštění, pokud ji nedosáhnete, reálně hrozí tvorba dílčích poškození při leštění.

      Na teplotu si však také dávejte velký pozor, je dobrým pomocníkem, ale když se to přežene napácháte velké škody. Nikdy nepřekračujte teplotu výšší, než jste schopen na povrchu laku bezbolestně udržet holou ruku.

  6. Jarda - Odpovědět
    4.11.2014

    Zcela nesouhlasím s výše uvedeným článkem. Jezdím už řadu let k jednomu chlápkovi, který dělá leštění a renovaci laku v ceně cca od 1500Kč za auto. Ať už jsem měl černé, vínové nebo jiné auto, nikdy jsem s výše popsanými věcmi neměl problém. Rozleštění bylo na 1A a vydrželo na autě, při používání šamponu od stejné firmy, cca rok. Je to poznat na myčce, kdy stačí na hrubo omýt karoserii jen vabkou a nečistoty jsou dole, když přestává působit, uchycují se. To co píšete zažil jednou kamarád a po konzultaci s výše uvedeným pánem, vše vrátil, respektive vyleštil do top stavu, auto jezdí do dnes a bez jakýchkoliv známek obrusu. Asi nesou všichni takový matláci jak píšete…..

    • matej_veprek - Odpovědět
      4.11.2014

      Dobrý den,

      Pokud s mým článkem zcela nesouhlasíte, proč píšete, že Váš kamarád má stejnou zkušenost, kterou popisuji.

      Navíc jste si asi nevšiml drobnosti hned v úvodu článku a to, že se článek týká NĚKTERÝCH službařů, nikoli všech! Je spousta šikovných, kteří jsou pak díky výše popsaným poškozováni tím, že uhrazení lidé již těmto službám dále nedůvěřují.

Leave a Comment